Konec jednání s Yahoo.com
Americká společnost Google již několik měsíců usilovala o spolupráci s konkurentem Yahoo.com v oblasti internetové reklamy. Plán Google implementovat jím vybranou reklamu pro vyhledané výrazy na Yahoo! ale narážel na odpor amerických vládních regulačních úřadů. Oba vyhledávače jsou totiž dominantními roboty na trhu. Pod stížností k antimonopolním úřadům na nebezpečné postavení budoucího spojení na relevantním segmentu byla podepsána i společnost Microsoft. Dříve investoři Yahoo.com odmítli jinou nabídku odkupu akcií právě od Microsoftu.
Skupina konkurenčních firem v čele s Microsoft se obávala dominantního, 80procentního, ovládnutí trhu vzniklým projektem. Upozornily tak regulátora, že by to znamenalo rostoucí ceny na trhu internetové reklamy. Google to ale zásadně odmítá. Ceny jsou prý jasně dány aukčním systémem.
„Válka s úřady by se ale určitě táhla dlouho a poškozovala by naši pověst, proto jsme se rozhodli raději se vzdát,“ uvedl šéf právního oddělení Google David Drummond. Yahoo.com by si spoluprácí s Google přišel na 800 milionů dolarů ročně. Yahoo.com na svém blogu píše, že je přístupem Google velmi zklamána, a že očekávala, že obě společnosti budou bránit své zájmy u soudu.
Yahoo! stále hledá společníky pro svůj rozvíjející se vějíř aktivit. Dva ze tří plánů už ale zkrachovaly. Stále ještě jedná s Time Warner o začlenění divize AOL pod svá křídla.
Štítky: google com, jednání Google s Yahoo, Microsoft a Yahoo, www.yahoo.com, Yahoo com, Yahoo.com